Pages

Thursday, December 2, 2010

~sabarlah shak...~

"sabarlah shak...xlama dah...5hb nnt hang dapat laa.." boss aku memulakan bicaranya apabila aku melontarkan soalan yg agak berani mati..kawan2 seperjuangan kelihatan agak terkejut cimpanzi apabila mndengar soalan yg diorang nk tanye sgt2 kt boss, tp xbrani..

"5hb lama koott...." kata ku smbil tersenyum sinis..
"rilek la broo... aku pn xdapat lagi ni... " boss mula bt2 muka sedih..aku taw la boss, lu blakon je tu bt2 sedih depan gua..
"yelaahhhh.." jawab aku dgn nada yg ntah,aku pun xtahu nada ape tu..

"gle hang shak, bleh hang tanye soalan mcm 2 kt boss.." kata shukri, si assistant manager..
"pedulik la bro, gaji gua kot...gua dah sengkek ni..." aku mnjawab dgn nada yg penuh sopan santun..

"ok2..aku paham..jom!!" ajak beliau..
"p mana?"
"piieewiiittt..." jawapan yg agak kuang hasam aku terima dari soalan aku td..
"hang ni btoi2 la weii...aku terajang perot boroi hang baru hang taw..."aku berkata dgn penuh sopan santun lagi...

"p pkena cendoi laaa....,aku blanja hang.."
"sejuukk sket ati aku.." kataku smbil tersenyum2 itik..


makan cendol free ari ni...

No comments: