Pages

Thursday, June 14, 2012

kisah sekolah memandu

rini gua nk cite pasal sekolah memandu....
pasal gua baru je setel bt lesen kete gua...
sblomni gua ada lesen moto je.....

yg ni gua nk cte pasal skolah memandu yg gua rasa korg patut jgn pegi kalo nk bt lesen...
sekolah memandu ni ada kt taman tun dr ismail  (ttdi)......
sbelah 7eleven.....
gua xnak ckp nama ape...
tp ckup gua cte pasal lokasi je k...
nnt korg cek la sndri.....

okeh.....
bnda pertama yh xbeshnye ialah masa belajar kete.....
spttnye 2 jam setiap kali kite g blajar...
tp si cikgu2 kt skolah ni cume akan ngaja lbh kurang sejam stengah atau sejam patploh lima mnit je.....
yg len2 . diorg akn suh kite balek....
alasannye, org len ramai lg yg nk blaja....
dh la masa blaja dpt bt 2 atau 3 kali je sbb kna bratur tggu turn dlm litar.....
wtf!!

rasa cm xberbaloi gle.....
pastu xlulus,lg kna tmbah rm200.......
maunye rasa xnak maki.....
tp ckup stakat dlm hati jela......
nnt xpasal2 tgn gua kotor sbb lempang muka boss skolah memandu tu....

mula2 nk register bkn men manis bicara...
cam air gule je rsa....
tp bile tnye nape xckup jam....
bt muka cm org gle.....

pas2 yg pasal test ulangan......
mmg xyah ckp,
pas sbulan bru bleh bt....
duit suh bayor cepat2.....
cm lahanat.....

tp alhamdulillah.......
gua dh lepas......
huh..setel 1 misi.....
bukan misi kt spital tu.....
ni misi hidup gua....

mggu depan akan gua setelkan lg 1 misi.....
hhhehehehe...

No comments: