Pages

Thursday, December 23, 2010

~rumah usang~

malam hari..
aku terjaga, rindu benar agaknye aku dgn bonda dan ayahnda di kampung..
sampai terbawa2 dalam mimpi..
memang..
rindu..
hati aku xmampu menidakkannya..
sudah lama benar agaknya aku di perantauan..
ingin rasanya kembali kepada kedamaian desa..
rumah usang..
tempat aku membesar..
tidak banyak yang berubah..
cume dapur sahaja yg diperbesarkan..
tnpa perabot2 mewah..
rumah usang itu yg mnjadi pilih pertama aku..
walau panasnye bagai di dalam sauna ketika tghari terik memancar..
namun bgaikan di musim salji di malam harinya...
rumah usang yg cume beratap zink..
tetap kurindui..
sesungguhnya aku tidak pernah akan lupe..
dari mana datangye aku..
walau sebesar mana pangkat aku..
aku cume seorang budak kampung..
budak kampung yang tinggal di rumah usang......

No comments: