Pages

Wednesday, August 3, 2011

~pak aji oh pak aji~

haloww..

dah smpai bulan pose kite ye..
slamat berpose gua ucapkan kpada kawan2 sume..

hari ni gua keje ptg..
so gua ada masa nk cite kt korang sume pngalaman gua..


hari 1st puasa, gua mmg xlarat sgt2,
so malas nk layan jem kt area damansara..
ng kpala gua yg dah xtahan ngantok yg amat ni..
gua ng 2 org member baik gua (hafiz ng yus)..
kitorang pakat laa nk g bukak pose kt masjid kt area tmpat keje gua..
dan gua terlihat 1 kejadian yg gua igt mmg xpatut berlaku..

okeh..
citenye mcm ni..

sblom bukak pose tu, diorg ada bt majlis tahlil..
bagus la kan..
pas tahlil tu gua ng member gua yg 2 org ni pon gerak la kat tmpat makn..
masa tu mmg ramai la yg dtg..
xkira la, dari pelbagai pangkat,kaum dan suku.
tgh gua countdown nk bukak pose ni, tbe2 gua dgr satu suara yg lantang gile2..
gua terkejut la kan..
gua toleh blakang..
gua tgok sorg pak aji a.k.a pak imam ni, tgh marah2 sorg org tua ni..
apelaah salah org tua tu agaknya smpai kna tengking2 mcm tu skli ng pak aji tu agaknye ye..

gua pn usya2 la..
dari pndengaran dan pemerhatian gua,
maka gua pn buat la hipotesis..
pak aji tu msti marah2 org tua 2 sbb org tua tu bt salah besar..
kalo x msti sorg pak aji nk maki2 org tua bulan2 pose ni kan...

tp bila gua teliti btol2, hipotesis gua mleset sama skali..
rupanya pak aji tu marah kt org tua 2 sbb dia dok sorang2 kt meja mkn..
salah ke??
perlu ke maki2 depan org ramai..??
sampai kuar perkataan terajang dan sbgainye..
gua xnmpak lgsg keperibadian sorang imam kt c2..
padahal gua rasa nnt meja 2 akan dpenuhi ng org len jgk..
padahal ada je meja2 len yg org len dok sorang2..
knaape nk kna marah org tua 2 je??
sbb org len pakai baju yg nmpak mcm org kaya??
sbb org tua 2 pakai baju koyak2 cm pngemis??
perlu ke ada diskriminasi mcm 2 kalo kite berada kt rumah allah??
gua agak kecewa ng tindakan pak aji tu..
tapi gua diamkan je..
dan gua prasan gak ada muka2 yg bengang ng tindakan pak aji tu..

ermmm..

bengang xbengang der,,
azan je gua terus shoot buah kurma ng air sirap kt depan gua..
hahaha...
terus hilang rasa sakit ati gua,,
hafiz ng yus pn same..senyumm je dapat makan nasik briani free,,
cett!!

pas gua solat msghrib..
terus henjut moto gua balik umah..

tggu nak pose esoknye..

No comments: