Pages

Tuesday, April 28, 2015

Gua selalu perasan, kalau dalam ramai2 yg gua kawan, mesti ada sorang yang akan selalu kena bahan, dan akan dibuli oleh kawan-kawan lain. Dan gua bukan jenis orang yang suka membuli, apatah lagi dibuli. Bahan orang sekali-sekala dengan berhemah tu ada la.

Dalam perhubungan sebagai kawan ni, banyak yang kita kena fikir. Apatah lagi kawan yang sama tempat kerja, keluar makan bersama, lepak bersama,kerja bersama. Benda-benda ni semua akan jadi tak best kalau sorang dah buat perangai, merajuk, terasa hati, dan tak mau cakap sgt. Gua okey je. Tp kawan-kawan yang lain, yang menyebabkan kawan yang sorang lagi tu merajuk, please laa guys...mintak maaf.

Gua sedih. Dah ada yang tak bercakap. 

Mula la masam muka, pantang salah cakap, mmg mendapat la korang. Nasib baik gua okey je ng beliau.

So kawan-kawan,

Please... Gua mintak tolong. Lain kali kalo nk cakap ng beliau, berhati-hati. Kadang-kadang gua pon terasa gak, cuma gua ni jenis buat keras je. Lantak korang la, janji jaga sensitiviti keluarga, agama, mahupun kaum masing2.

Bergurau tak salah kawan2, malah boleh mengeratkan silaturrahim sesama kita, cuma jaga batasan yg gua cakap td k.

Caucincau.

No comments: