Pages

Thursday, April 23, 2009

cukupkah kita...




assalamualaikum w.b.t...


ok terus pada tajuk kita, seperti yang kita tahu, kita semua makhluk ciptaan yang diberi segala2nya oleh allah. segala kemewahan (bg yg mewah), segala kecantikan (bg yg perasan cantik) dan segala kemudahan (bg yg mudah..hehehe..ape yg aku merepek ni..) namun, sedarkah aku, sedarkah korang, sedarkah kita sume yg bnda2 yg ada pada kita ni sume pnjaman semata2. tp pnjaman ni bukan yg macam korg pinjam kat 'along' , kt bank, kt kawan2 korg 2..klu xnak bayar korang bleh lari.

xpun klu brg yg korang pnjm dari kawan korg 2 rosak atau hilang,korg bleh byr atau gnti balik... pinjaman dari maha pencipta adalah segala2nya yg ada pada kita pada hari ini..dari terciptanya alam ini dan makhluk2 yang bermacam jenis ragam, bentuk dan rupa, semuanya adalah untuk beriman dan bertaqwa kepadaNya..bertaqwakah aku? bertaqwakah korang? bertaqwakah kita kepada pencipta kita 2? bagi yg baik..beramal soleh dan beriman kepada penciptanya,setelah ditimbang ( bukan dikira kilo atau kati) syurgalah jawabnye, bagi yang beamal jahat, xberiman kepadanya, setelah ditimbang (bukan juga dikira kilo atau kati) nerakalah jawabnya..

waaaaaa...dah melalut pnjg2, tetibee je byk modal aku ni..


ok,mcm yg kita tahu jugak nabi2 dan rasul2 dah tentu masuk syurga kan..sahabat-sahabat nabi dan rasul juga dijamin masuk syurga. dan aku jugak dapat rasakan bahawa diri aku ni mmg xckup lg amal yg soleh utk mencium bau syurga pun.. amalan korg aku xthu la..korg nilai la diri korang sendiri..

ckup ke tidak amalan kita utk merasai nikmat yg kekal di syurga adalah bergantung pada diri sendiri..rajin2 la beramal, bt pahala byak2, dah bt pahala byak2 2 jgn bt dosa pn byk jgk, tggal la dosa 2.. aku berpesan kepada diri aku sendiri ni, xberniat nk jadi alim ulama pun, just nk share kt blog aku ni je..hehhe



No comments: